سهراب خوش طینت

سلام سهراب
ممنونم از شعر زیبا ( ترجمه شعر روی لباس) ، به زودی کتاب منتخب اشعار ایرانی
را خواهم خواند، از سفرمان در ایران خیلی لذت بردم، تشکر از دانش فراوانت و همه
اطلاعاتی که راجع به ایران در این سفر به ما ارائه دادی .

دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵ ب.ظ

آغازی دیگر

٤٥ سالگی!

هیچ وقت تولد روز خاصی برام نبوده اما وقتی این همه شوق و ذوق رو میبینم به فکر میفتم!

کاش این هم رسم بشه:
تولد روز دوستی ها رو جشن گرفتن (آشنایی ها و رفاقتهای موندگار) از قدیمی ترین دوستی که هنوز باهاش در تماسیم تا جدیدترینشون
تولد خاطره های تلخ و شیرین از پر رنگ ترینش تا به یادموندنی ترینش

علت داره روزای تولد فراموش میشه ولی خاطره های موندگار نه، چون خالقشون خودمونیم

ممنونم از شما عزیزانم که بیشتر از خودم روز تولدم رو بیاد داشتید

شاد باشید و شادی بخش

۰ نظر ۱۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۱۵

زوریخ شهری با بهترین کیفیت زندگی در جهان شناخته می‌شود.هوای پاکیزه، خانه هایی با سقف های شیروانی، کلیساهای متعدد، محیط آرام، دریاچه، تراموا و دیدنی های دیگر

مقر فدراسیون فوتبال جهانی (FIFA) در این شهر قرار دارد
فیفا مسؤول سازماندهی و نظارت بر اکثر تورنمنت‌های بین‌المللی فوتبال، به ویژه جام جهانی فوتبال است که از سال ۱۹۳۰ برگزار می‌شود. فیفا داری ۲۰۹ عضواست
پنج شنبه١٩ بهمن ٩٦
بالاخره عازم شدیم
آشنایی مختصری با همسفرای عزیزمون پیدا کردم و آماده پرواز تهران به رم که حدود ٥ ساعت و ربع زمان میبره
و رم به زوریخ  که نزدیک به یک ساعت و سی و پنج دقیقه طول میکشه
داشتم فکر میکردم تو این مدت حدودا ٨ سال گذشته از این فرودگاه عازم چه مسیرهایی شدم؛ اروپا استرالیا آفریقا آمریکا آسیا...
سفر حس خاصی داره
اگه با همسفرات بری یجور لذت داره
و اگه با مسافران جدید همسفر شی احتمال آشناییهای جدید و دوستی های بیشتر
هر کدومش لطف خودشو داره

روز آخر در اصفهان

آن روز صبحانه ای ساده و معمولی خوردیم. تصمیم داشتیم که اگر باران نبارد به سی و سه پل که بر روی رود زاینده رود واقع شده است برویم. به علت خشکسالی، زاینده رود به مدت شش ماه از سال خشک است ولی آن روز، در رودخانه آب جاری بود و من آن را خیلی دوست داشتم. در دو طرف روخانه پیاده رویی سرسبز وجود داشت که در آن افراد مختلفی قدم می زدند. مجسمه های زیبای نوازنده ی فلوت، مسجمه ی مسی و مجسمه ای با دست های بلند به رنگ قهوه ای از جنس استیل که در اصفهان دیدیم شاهدی بر این مدعا بود که اصفهان قلب هنر ایران است. نسیم خنک رودخانه، سایه ی ابرهای آسمان و هوای دلپذیر ما را نوازش می کرد.

گردش در اصفهان

امروز گردش در اصفهان را آغاز کردیم. ابتدا به یک پارک بزرگ در میدان امام ( میدان نقش جهان یا نصف جهان) رفتیم که در سال 1600 به دستور شاه عباس ساخته شده بود. منطقه ای به وسعت 512 در 163 متر که بزرگترین میدان در نوع خود است و دومین میدان مورد توجه از نظر زیبایی و شکوه بناهای تاریخی است که شاه عباس در زمان حکومت خود دستور ساخت آن را داده است.
میدان به وسیله ی مغازه های فراوانی احاطه شده بود. که بنایی دو طبقه داشتند و امتداد بازار اصفهان به مسجدی ختم می شد که یکی از بزرگترین مساجد ایران است که از چهارصد سال پیش آغاز به کار کرده است و کاشی کاری داخلی آن هفده سال به طول انجامیده است. فضای اصلی به گونه ای طراحی شده است که خواص صوتی ساختمانی آن، طنین فوق العاده ای از صدای امام جماعت را در محیط وسیع آن پراکنده می کند. دو مناره ی آن بسیار بلند هستند.

شیراز

آن روز صبح ، صبحانه ی خوبی در هتل خوردیم و برای دیدن کردن از شهر شیراز برای اولین بار، آماده شدیم. اولین مکانی که از آن بازدید کردیم ارگ دویست و شصت ساله کریم خان بود. در زمان سلسله ی زند، شیراز پایتخت ایران بوده است، حکومت زند، این شهر را بر پایه ای غیرنظامی و با سبک فرهنگی بنا نهاد.
ارگ کریمخان شامل دو برج استوانه ای شکل سه طبقه است که با یک باغ زیبا و استخر احاطه شده است. در رنگ آمیزی شیشه پنجره های آن از رنگ های قرمز، زرد و آبی استفاده شده است. در پنجره ها تزیینات هندسی چوبی دیده می شود. در هر اتاق یک شومینه وجود دارد. دیوارها و سقف آن به زیبایی گچبری و کاشی کاری شده اند.

یزد

اتاق ما سقف آجری گنبدی شکل زیبایی داشت. شیشه ی پنجره به رنگ های آبی، قرمز و زرد بود. پنجره ی اتاق با پرده پوشیده شده بود و پنجره ی اتاق دریچه ای داشت که با باز کردن آن هوای تازه وارد اتاق می شد.

بعد از صبحانه به مرکز قدیمی شهر رفتیم که بلندترین مناره ی ایران، در آنجا قرار داشت. مناره ای به طول چهل و سه متر که متعلق به مسجد (امیر چخماق) بازمانده از قرن هفدهم بود. این مسجد دارای زیباترین کاشی کاری های ایران است و نام یزد به معنی شهر خدا است.

روزی دیگر در تهران

اولین جایی که می خواستیم از آن دیدن کنیم موزه ی هنرهای معاصر بود. ساختمان بسیار جالبی بود. کارهای هنری هنرمندان در این مجموعه ی اروپایی جمع آوری شده و به نمایش گذاشته شده بودند. یکی از آثار هنری شاخص، اثر هنری یک هنرمند ایرانی بود که از روی نقاشی میکل آنژ از صحنه ای که حضرت مریم جسد حضرت عیسی را به دست گرفته بود، نقاشی شده بود. ما از نحوه ی ارائه ی آثار هنری و دستاوردهای هنرمندان در موضوعات مختلف شگفت زده شده بودیم.

روز بعد، به بازدید از موزه ایران باستان پرداختیم. این موزه از دو ساختمان بزرگ تشکیل شده بود که شامل دست ساخته های بشر از ابتدای پیدایش تمدن و نیز بخش های جالب تر و  زیباتر شامل دوره های مختلف تاریخی مانند دوره ی پیش از اسکندر از سال 330 تا 700 قبل از میلاد مسیح و دوره ی کوروش و داریوش هخامنشی بود. قسمت های مختلف موزه را اندک اندک مشاهده کردیم. این موزه و موزه ی علوم از کاملترین موزه های اسلامی بودند.