سهراب خوش طینت

وبلاگ تخصصی گردشگری
آخرین نظرات
پیوندها

سفرنامه استکهلم، کپنهاگ، آمستردام: کروز اسکاندیناوی بازدید از ۸ شهر ( قسمت چهارم- آخرین قسمت) تابستان ۹۲

سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲

آسمان صاف و شب آرام

بخت خندان و زمان رام

خوشهٔ ماه فرو ریخته در آب

شاخه‌ها دست بر آورده به مهتاب

شب و صحرا و گل و سنگ

همه دل داده به آواز شباهنگ (زنده یاد مشیری)

در این سفرمان چندین مورد برایم خاطره شد از جمله با توجه به اینکه در کشتی به دلیل امکانات بسیار بخصوص از لحاظ غذا همیشه و در همه ساعت چیزی در دسترس بود باز با این حال، تنی چند از دوستان توانستند از پس چند کیلو آجیل بر بیایند که وقتی این را شنیدم تنها سوالم این بود که کی فرصت کردید آجیل‌ها را میل کنید ؟

و یا دوستی‌ که بعد از گذشت چند سال عازم شهرش شدیم و ایشان لطف کردند و تا بندر به استقبال آمدند اما به لحاظ شرایط تور نه امکان همراهی با ایشان بود نه فرصت دیداری هر چند مختصر !

خاطرات سفر انگار تمامی‌ ندارد! هر وقت به لحظات مختلف سفر فکر میکنی انگار که چیزی تازه به یادت می‌‌آید! و این لطف سفر است

صمیمانه از تمام همسفر‌های خوبم بخصوص سولماز عزیز که به خواهش من این خاطرات رو به روی سایت آورد تشکر می‌کنم

به امید باز همسفر شدن با شما خوبانم

آخرین قسمت سفرنامه کروز اسکاندیناوی تقدیمتان میگردد

سفرنامه استکهلم-کپنهاگ-آمستردام :آخرین قسمت به قلم توانمند سولماز اصل دینی (فایل پی دی اف)

https://www.dropbox.com/s/9xchn3w45saro4s/safarnameh-estokholm-kopenhag-last-part.pdf?dl=0

۴ نظر در “سفرنامه استکهلم، کپنهاگ، آمستردام: کروز اسکاندیناوی بازدید از ۸ شهر ( قسمت چهارم- آخرین قسمت) تابستان ۹۲”

  1. سیما نعمتی نوشته است:

    سلام و وقت بخیر

    خوشحالم که سفرنامه ی سولماز که آخرین قسمت بود و بسیار جالب مثل سفرنامه های گذشته اش را خواندم و باز هم بسیار جالب و حتی رویایی بود . مطالبی که از کشتی نوشته بود و رویدادهای آن بسیار جالب تر بود برای من تا مطالب کشورها . یک سفر متفاوت و کامل و زیبا و باید بگم سفر آبی رنگ چون هم دریا و هم آسمان در دیدگاه بودند . وقتی میخوندم خودم را در کشتی و روی عرشه حس میکردم که باد موهایم را نوازش می دهد . و نسیم خنک دریا و باد ، را روی صورتم احساس میکردم حتی خودم را بسیار کامل در این کشتی حس کردم . ممنون از سولماز عزیز بسیار بسیار بسیار جالب نوشتی و مرا به رویاهای دور بردی .

    شاد و سلامت باشی
    سیما

  2. سولماز نوشته است:

    سیما جان سلام عرض میکنم خوشحالم که سفرنامه رو دنبال کردید و خوشحالتربه این خاطر که تونستم حس وحالی از کشتی و سفر دریایی، در وجودشما زنده کنم .امیدوارم شما هم یک سفر دریایی پر خاطره تجربه کنید ،بخصوص که اینقدر با احساس و اهل دل هستید.همچنین،امیدوارم روزی افتخار اشنایی حضوری با شما را داشته باشم.
    شاد باشید و برقرار

    سولماز

  3. مینا نوشته است:

    سلام سهراب عزیز و دوستان خوبم

    سولماز نازنین خیلی ممنون که ما را در لحظه های ناب و به یاد ماندنی این سفر رویایی شریک کردی.
    بسیار زیبا بود توصیف شما از حال و هوای کشتی و شهرها و نقل داستانهایی که مجسمه ها و بناهای یاد بود هر شهر داشت.
    امیدوارم همیشه شاد باشی و سفرهای خاطر ه انگیز و خوب دیگری را مثل این سفر تجربه کنی.

    مینا

    درود

    ممنون که همیشه و در همه جا به این کلبه و دوستانش علاقه نشون میدی مینا جان

    امیدوارم قسمت بشه و بزودی سفری رو با شما دوست خوبم تجربه کنیم

    سهراب

  4. سولماز نوشته است:

    سلام مینا جان
    بسیار ازت ممنونم به خاطر وقتی که برای خوندن سفرنامه
    گذاشتی و علاقه ای که نشون دادی
    من هم برای تو سفرهای زیبا و پر خاطره ی بسیاری ارزو میکنم
    همیشه شاد و سلامت باشی
    سولماز