سهراب خوش طینت

وبلاگ تخصصی گردشگری
آخرین نظرات
پیوندها

سفرنامه شهرهای کلن،آمستردام،بروکسل،کپنهاگ و لیسبون تابستان ۹۲ به قلم توانمند سیما نعمتی

سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳

(آمستردام)

نوشتن لطفی خداوندیست که باید آنرا در ضمیر خود یافت

(لیسبون)

سفر نامه نویسی نکات و جزییاتی را می‌طلبد که نویسنده بایستی دل به حال و هوای سفر داده و طوری لحظه‌های به یاد ماندنی سفر رو بیان کند که خواننده همه جا و همه وقت همراه چشمان مشتاق نویسنده همراه باشد

(کلن)

باز هم سفرنامه دلنشین دیگری از سیما نعمتی ، اهل خوب این کلبه و همسفر قدیمی‌ …

(کپنهاگ)

( با عرض پوزش از بانو سیما نعمتی به علت تاخیر بسیار طولانی جهت در اختیار قرار دادن این سفر نامه برای شما بزرگواران)

(کلن)

امیدوارم شما هم مثل من از خواندن این سفر نامه لذت ببرید و خودتون را در این شهر‌های بسیار دیدنی‌ اروپایی تجسم کنید (فایل بصورت پی دی اف تقدیمتان میگردد)

https://www.dropbox.com/s/d0bwa0sj52n6he6/safarnameh-kolnamsterdambroxelkopenhaglisbon-sima-nemati.pdf?dl=0


(کلن)

۱۹ نظر در “سفرنامه شهرهای کلن،آمستردام،بروکسل،کپنهاگ و لیسبون تابستان ۹۲ به قلم توانمند سیما نعمتی”

  1. سولماز نوشته است:

    سلام سیما جان
    امیدوارم خوب و خوش باشید .سفرنامه ی جالبتون رو با اشتیاق فراوانی خوندم و واقعا لذت بردم
    خوشحالم که تجربه ی سفری اینچنین رو داشتید و بهتون خوش گذشته
    با نظر شما کاملا موافقم و منم معتقدم که ارتباط و صمیمیت ادمها با همدیگه ربطی به کشور و دین وفاصله های مکانی نداره
    و همه ی این مرزها و قرادادها و قانونها چیزهایی هست که خود ما ادمها تعیین کردیم وگرنه همه ی انسانها
    در هر کشورو در هر دین و مذهب که باشند مثل هم هستند ،
    همه میخندند ،گریه میکنند ،عشق میوززند ،ارزو دارند و با امید زندگی میکنند ،
    بنابراین شرط برقراری ارتباط در همه جا فقط احترام گذاشتن به عقاید هرکس و رعایت قوانین هر کشوریست
    به قول منصورضابطیان در کتاب مارک دوپلو:
    ((باید با دنیا مهربان باشی ،اگر انتظار داری که دنیا باهات مهربانانه رفتار کنه ))

    در هر صورت من امیدوارم شما همیشه در سفر باشید و به همه ی ارزوهاتون جامه ی عمل بپوشونید
    براتون ارزوی سلامتی و شادکامی دارم
    باز هم ممنون از سفرنامه ی بسیار زیبا و مفیدتون

    سهراب جان از شما هم به خاطر انعکاس چنین مطالب زیبایی ممنونم
    امیدوارم همیشه شاد ،سلامت و موفق باشید
    سولماز

    درود

    ممنون از ابراز نظرت سولماز عزیز

    شما دوستان خوبم قدیمی‌‌های این کلبه همیشگی‌‌های این پاتوق با سفر نامه‌ها و نظراتتون باعث میشید محبت جای روزمرگی رو بگیره …

    محبتی که تکرارش هرگز خسته کننده نیست و فقط و فقط باعث میشه عمق این رابطه‌ها عمیق‌تر و ثمره اش پر بار تر باشه

    درود بر تک تک شما عزیزانم که قلم و احساستون را در این کلبه و حال و هواش جاری می‌کنید

    پاینده باشید و شادی بخش

    سهراب

  2. الهه نوشته است:

    سلام سیما جون

    ممنون از اینکه با نگارش پر شور و با صفای سفرنامه تون اجازه دادین که بقیه هم در لذت سفر با شما سهیم بشن.

    چقدر به دلم نشست وقتی گفتی هر کجای دنیا که میری، هرگز با آدمهاش احساس غریبگی نمیکنی و متعاقباً انگار این حس به اونها هم منتقل میشه…و به چه حقیقتی اشاره کردی، اونجا که گفتی، آسمان هر کجا شاید یک رنگ باشه، ولی تفاوت اصلی در رنگ و لعابیه که فرهنگ و قلب آدمها ایجاد میکنه…

    وقتی از خیابونهای سنگفرش شده با کافه ها و مغازه های دور و بر و نوازندگان خیابونی تعریف کردی، انگار دلم پر کشید به اونجا و با خودم گفتم خدایا بهشت چقدر میتونه ملموس باشه…

    بازم ممنون که این احساسات دلپذیر رو در ما ایجاد کردین. به نظرم شما واقعاً باید یه جهانگرد میشدین. امیدوارم مدام بتونید مسافر بهترین جاهای دنیا باشین تا حس قشنگتون هر چه بیشتر و بیشتر صیقل پیدا کنه.
    الهه

  3. سیمانعمتی نوشته است:

    درود به کدخداى کلبه

    ممنون از انعکاس خاطراتم ، تشویق میشوم که بنویسم و شاید روزى تعدادى شوند و قابل تبدیل به کتابى .!
    سپاس از یارى سبزتان .

    سیما

    درود

    ممنون از محبت همیشگیت بانو سیما و همچنان عرض شرمندگی بابت تاخیر در انعکاس سفرنامه دل نشینت( تشکر ویژه از مریم عبدالهی عزیز جهت فایل کردن این سفر نامه با این طبع لطیفش )

    امیدوارم بزودی فرصت تجدید سفر‌ها و خاطراتی دل نشین تر پیش بیاد

    سفر نامه‌ها ی‌ شما عزیزانم ماندگارترین سوغاتی برای من و اهل خوب این کلبه هست

    شاد باشید و شادی بخش

    سهراب

  4. سیمانعمتی نوشته است:

    سلام سولماز نازنین

    سپاس از خواندن خاطرات سفر من ، بدون اغراق میگویم که نوشته هاى من به جذابیت نوشته هاى شما نیست ، و امیدوارم در یکى از سفرها شما را ملاقات کنم ، دوستى هاى این کلبه رنگ و بوى خاصى دارد . و شاید روزى تعدادى از همراهان این سایت دوستان همیشگى شوند .
    به امید آن روز،
    سیما

  5. ن.بهره مند نوشته است:

    سلام
    ممنون از سفرنامه زیبا وکاملی که نوشته بودید برایم جالب بود چون شما همیشه با تور میروید سفر تنها بدون تور تجربه جالبی است
    ما تصمیم داریم بدون تور سفر کنیم زبان در حد مکالمات ساده بلد هستیم می خواستم نظر شما را بدانم ما هم حدود سنی شما هستیم
    باسپاس بیکران
    ن.بهره مند

  6. سیمانعمتی نوشته است:

    درود خانم بهره مند عزیز

    سپاس از خواندن خاطراتم و نظریه ارزشمندتان، در جواب شما باید بگم دانستن زبان در حد ساده هم خوبه خصوصا اینکه شما دو نفر هستید و مایه دلگرمى یکدیگر ، براى من سخت بود بدون تور و ترجیح میدم که با تور بروم و همه چى رو بدست برنامه آژانس بسپارم، اما همانطور که میدونید در سفر بدون تور زمان و برنامه و اختیار انتخاب دست خودتونه و بیشتر میتونید جاهایى را که بیشتر دوست دارید برایش زمان بگذارید و جاهایى را که نمى پسندید نروید … اما دانستن زبان خصوصا انگلیسى باید بگم از واجبات است . در سفر امکان خیلى مسائل پیش بینى نشده هست، حداقل مترجم سخنگو همراه ببرید خوبه و اینکه تا زمان سفر وقت بگذارید و مکالمات روزمره و ضرورى در سفر را بیاموزید خیلى موثره .
    سفر دلپذیرى رو براتون آرزو میکنم . شاد و سلامت باشید .

    با احترام ، سیما

  7. ن.بهره مند نوشته است:

    سلام سیما عزیز
    عید شما ودوستان کلبه با صفا مبارک
    ازاینکه دلسوزانه پاسخ سوالم را دادید ممنوم.
    لطفا درباره مترجم سخنگو بیشتر توضیح بدهید از کدام شرکت باید تهیه کنم
    با سپاس بیکران

  8. پروین سیری نوشته است:

    سلام دوستان
    سیما جان دوست و همسفر عزیزم سفرنامه ات مثل همیشه شیرین و جالب بود از خواندنش لذت بردم
    ممنون که زحمت نوشتن را کشیدی و اهالی این کلبه با صفا را در خاطرات سفرت سهیم کردی.
    امیدوارم روزی کتاب سفرنامه و شعرهای زیبات چاپ شود.

    از سهراب عزیز تشکر میکنم که این خاطرات زیبا را منعکس میکند.
    شاد و سلامت و پاینده باشید.

    پروین سیری

  9. عبداللهی نوشته است:

    سیمای نازنینم
    دوست اردیبهشتی و سبز دلم سلام
    من که سفرنامه رو از قبل خونده بودم و از دیدنش در این کلبه خیلی خوشحال شدم.
    سیما جون به خاطر خونگرمی ذاتی و مهربونیت همیشه و همه جا مورد استقبال قرار می گیری و من عاشق این خصوصیات مثبت و دلگرم کننده ت هستم.
    امیدوارم به زودی کتابت رو توی دستام ببینم و با ولع بخونمش.
    برات آرزوی بهترین ها رو دارم دوست مهربون و دوست داشتنی من!!!!
    بووووووووووووووووووووووووووووووووس!

    سهراب جونم
    دوست اردیبهشتی خودم، عموی مهربون کلبه سلام!
    خوبی؟ نیستی؟ تو پیستی؟ نکنه امپریالیستی؟ اینجا نیستی؟
    به هرحال دلمان برایتان یک ذره شده است عمو جون!
    انشاءالله به زودی ببینیمتون!
    به امید دیدار زود
    مریم کوچولو
    از تهران! :

    D
    درود

    مریم عزیزم

    خوش حالم که همچنان قبراق و سر حال گرم زندگی‌ هستی‌

    ۲۰ روز به همراه یک زوج ایتالیایی ایرانگردی داشتیم از شمال تا جنوب کشور که امیدوارم فرصت بشه مطالب مربوط رو منعکس کنم

    جای همتون خالی‌ وطن عزیزمون کلی‌ دیدنی‌ داره ایشالا قسمت بشه تجربه این سفر‌ها با هم بزودی

    شاد باش و شادی بخش مهربون

    سهراب

  10. سعیده تهرانی نوشته است:

    سلام سیما جان

    سفرنامه تو را از کلن تا لیسبون … با دقت خواندم . اولا خوشحالم که خاطرات خوشی برات بجا گذاشته و تجربه های خوبی بدست آوردی .
    معلوم بود که در این سفرها با همه احساس یکرنگی داشتی و از اینکه با دقت بسیار و تیزبینی خودت همه ی جوانب سفر را زیر نظر داشتی و به قلم زیبای خودت برای همه بازگو کردی ، تشکر میکنم از تو که مرا با خودت به این سفر بردی و کلی لذت بردم . همیشه سلامت و سربلند باشی .

    سعیده تهرانی

  11. سیما نعمتی نوشته است:

    با سلام و وقت بخیر خدمت ن بهره مند عزیز

    دوست عزیز در مورد مترجم سخنگو باید بگم من خودم ندارم ولی میتوانید از فروشگاههایی که لوازم کامپیوتر و لپ تاپ دارند تهیه کنید . این دستگاه مثل یک ماشین حساب است که سایز کوچکی دارد و کلمه فارسی رو بهش میدی و ترجمه اش را میگیری یا جمله و هم می نویسه و هم با صدا تلفظ میکنه . البته اگر اینترنت باشه با گوگل ترانسلیت هم میشه اینکارو انجام داد ولی همه جا اینترنت نیست . بهرحال مثل یک دیکشنری صوتی کار میکنه .امیدوارم سفر خوبی بروید و خوش بگذرد .

    سیما

  12. سیما نعمتی نوشته است:

    سلام پروین جون دوست نازنینم

    ممنون از نظری که برای خاطرات سفر من دادی و علاقمند بودی که بخونی . سفر اروپا جات خیلی خالی بود انشاالله یک سفر دور اروپا باهم خواهیم رفت .
    اگر روزی همت کنم و کتابی منتشر کنم حتما بیشتر برای دوستانم اینکار را خواهم کرد و هدیه خواهم داد تا منو همیشه با خودشون داشته باشند.

    دوست دیرینه ات ، سیما

  13. سیما نعمتی نوشته است:

    سلام مریم گلی خودم

    چطوری دوست سه چهار ساله ی من ، ممنون از زحمت پی دی اف این خاطرات و فرم بندیش .

    فکر کنم الان سه چهار ساله شده سه پنج ساله … نیست ؟

    یکسال از سفرمون میگذره و خاطره ی خوبی برای من گذاشتی . امیدوارم سفری دیگر را باهم تجربه کنیم .

    میدونی چیه دارم فکر میکنم من و شما و D,NB از ابتدای راه اندازی این کلبه بودیم ولی این D,NB نمیدونم چرا دیگه نیست

    دلم براش تنگ شده برای طنزهاش …
    دلم میخواد باز هم بیاد سری بزنه به این کلبه شاید نظری هم به سفر نامه هامون بندازه نظری بده خوشحال میشم جاش خیلی خالیه … به همسر گلت سلام برسون .

    می بوسمت … سیما

  14. سیما نعمتی نوشته است:

    سلام الهه ی ناز

    سپاس فراوان برای خواندن سفرنامه ام که در واقع خاطراتی از یکماه و نیم هست ولی کلی تجربه برایم داشت .
    الهه جان دختر زیبا و با معرفت ایرانی ، حال خیلی بیشتر از یک سفر چهار روزه برایم خاطره داری با مطالب زیبایی که برایم میفرستی
    میدانم که روح هنرمند و لطیفی داری . هر سفری خاطره های خاص خودش را دارد و هر آشنایی علاقه ای در پی آن ، امیدوارم که بتوانم یکروز با خانواده ی نازنین و با خودت دوباره همسفر شوم .
    همسفری هرچند کوتاه است ولی زندگی کردن با افراد است و این زندگی شیرین در سفر انجام می پذیرد .
    حس رهایی و بدون وابستگی در سفر باعث نشاط و گرمی بیشتری ست ، و پس از آن انرژی دوباره ای به آدمی میدهد تا مسائل موجود را بفراموشی بسپارد و کمی از خود بیرون شدن است .

    برایت آرزوی شادی و سلامتی دارم . سیما

  15. سیما نوشته است:

    سلام سعیده جان

    امیدوارم خوب و شاد باشى و از اینکه سفرنامه ى مرا خواندى بى نهایت سپاسگزارم ، و خوشحالم که خوشت آمده . وقتى اینجا نظریه داده میشه خستگی نویسنده رو رفع میکنه و هم چنین تشویقى است که باز هم بنویسى و بنویسى و بنویسى … شاید یکجورى اعتماد به نفس میدهد تا باز هم رغبت به نوشتن پیدا شود . بعضی ها میدانم که مى آیند و میخوانند اما وقتى نظرى نمى دهند انگار که خوانده نشده و دلسرد کننده است ، همیشه تشویق باعث تداوم کار خواهد شد .

    سپاس از تشویقت دوست من .
    سیما

  16. مینا گوهری نوشته است:

    سلام
    سیمای نازنین بسیار لذت بردم از خوندن سفرنامه زیبا و دلنشینتون . شیوایی کلام .صمیمیت و ساده گی که در بیان مسائل و جزئیات سفرنامه هاتون دارید آدم رو جذوب میکنه . امیدوارم همیشه موفق و سلامت باشید و سفرهای زیاد و پر خاطره ای را تجربه کنید.

    سهراب جان ممنون از انعکاس سفرنامه های زیبا در کلبه همیشه سبزت
    شاد و موفق باشی

    مینا گوهری

  17. DNB نوشته است:

    زندگی وزن نگاهی است که در خاطره ها میماند ..زندگی درک همین اکنون است …از خواندن سفرنامه ی کلن بسی همی مشعوف گردیدیم …..نکات ریز و ظریف و مهمی داشت ….دشتهای با صفای دلتان همواره سبز و با طراوت .
    DNB

  18. سیما نعمتی نوشته است:

    سلام به مینا گوهری نازنین

    ممنون از خواندن خاطرات من و . از لطفت بی نهایت خوشحال شدم و تشویق شدم که میتونم بنویسم و نوشته ام مورد عنایت کسی چون شما قرار بگیرد .

    با آرزوی شادی برای شما . سیما

  19. سیما نعمتی نوشته است:

    درود بر DNB عزیز

    از لطف شما دوست نازنین و همراه سایت ممنونم . خوشحال شدم نظر شما را در این سفرنامه دارم . برایتان آرزوی سرسبزی و شادی دارم .

    با سپاس ، سیما